Utazás a méhem körül
(innovatív kortárs táncszínházi előadás)
Szereplők:
Színész, szöveg: Füsti Molnár Éva Jászai Mari-díjas (1997) színésznő, pedagógus, rendező;
Tánc: Hágen Zsuzsa Nívó-díjas koreográfus, táncpedagógus, táncművész;
Horváth Réka ének- és táncművész, egyetemi hallgató;
Markó Éva Nívó-díjas táncművész, táncoktató;
Zene, ének, zeneszerzés: Felcser Judit zenész, zeneterapeuta;
Festőnő, díszletterv, selyemfestmények: Melegh Andrea grafikus, dekoratőr, selyemfestő.
Jelmeztervező: Gulyás Gabriella
Rendező–koreográfus, szöveg: Hágen Zsuzsa
Az előadás védnöke: Prof. Dr. Bódis József egyetemi tanár, klinikaigazgató, a PTE rektora.
Helyszín: PTE KK Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika nagy előadóterme. (Pécs, Édesanyák útja 17.)
Helyfoglalás érkezési sorrendben.
A kivételes előadással támogatni kívánjuk a Szülészeti és Nőgyógyászati Klinikát: Alapítvány az Egészséges Újszülöttekért (7624 Pécs, Édesanyák útja 17.).
Számlaszám: K&H Bank 10402427-24211204-00000000
Az „Utazás a méhem körül” arról szeretne vallani, aminek a kifejezésére a szavak elégtelenek, mivel az „ott”, az „abban” történtek nyelv előttiek, preverbálisak. Talán csak a „költészet” – a tánc tejtestvére – alkalmas rá, illetve a képzőművészeti alkotások különleges anyagokon. Ez a különleges anyag esetünkben a selyem lesz (Melegh Andrea selyemfestő alkotásai), ez áll legközelebb választott tematikánkhoz, a nőiesség titokzatos tengermélyéhez. A selyem vegytiszta költészet é...s zene, hovatovább erotika is, légies lebegés, a gravitációt is uralni képes.
A szülés (az életadás) misztériuma a nőiségről szól, a nők legtisztább adománya, s nagy lehetősége. Ennek titkairól szeretnénk beszélni abban a meggyőződésben, hogy leginkább a tánc képes rá, az eleven emberi (női) test a maga energetikai sugárzásával, varázslatos szépségével. A nő sejtszinten megéli a keletkezést, benne zajlik, így ettől független már soha nem lehet, és nem is volt.
Az „Utazás a méhem körül” egy kísérletező színház, innovatív a maga módján. A díszlet – a selyemre festett képek – nem csak díszlet, hanem önmagában is műalkotás, mint ahogy a zene sem csupán megfelelő háttér, jóval több annál; beszédesek némaságukban, dialógust kezdenek a nézőtéren ülő eleven, hús-vér emberekkel.